TASKIT 4500
RF Channel Emulator (.RCE) File Tree


Main File Folder

·         3G - Third Generation (3G) wireless channel models

·         CDPD - CDPD channel models

·         GSM - GSM Cellular Band channel models

·         GSM_DCS - GSM_DCS Band Channel Models

·         IS55_56 - TDMA Channel Models

·         2G_97_98 - IS-95 CDMA Channel Models

·         Tetra

·         Examples - DEE example files

·         DEE_Templates.xlt - Default excel templates for Dynamic Environment Emulation (DEE)


 

  • 3G

à

      3GPP

 (W-CDMA)

 

à

Multipath Fading Propagation Conditions

à

W_CDMA_UE_CASE1.rce

W_CDMA_UE_CASE2.rce

W_CDMA_UE_CASE3.rce

W_CDMA_UE_CASE4.rce

W_CDMA_UE_CASE5.rce

W_CDMA_UE_CASE6.rce

 

 

 

 

 

 

 

à

 Moving Propagation Conditions

à

MP_def.rce (Default RCE file for Moving Propagation)

MP_def.dmp (Default Moving Propagation Test settings)

MP_Setup.xlt (Default DEE Template File)

 

 

 

 

 

 

 

à

Birth-Death Propagation Condition

à

BD_def.rce (Default RCE file for Birth-Death Propagation)

BD_def.dbd (Default Birth-Death Propagation Test settings)

BD_Setup.xlt (Default DEE Template File)

 

 

 

 

 

 

 

à

 Deployment   Channel Model

à

2ch6path

à

TU

à

TU_3.rce

TU_50.rce

TU_120.rce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

à

RA

à

RA_120.rce

RA_250.rce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

à

HT

à

HT_120.rce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

à

Single Channel

à

TU

à

TU_3.rce

TU_50.rce

TU_120.rce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

à

RA

à

RA_120.rce

RA_250.rce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

à

HT

à

HT_120.rce

 

 

 

 

 

à

IS97-98D

à

Mobile

à

BandClass

 0,2,3,7,9

à

CC1.rce

CC2.rce

CC3.rce

CC4.rce

CC5.rce

CC6.rce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

à

BandClass

1,4,6,8

à

CC1.rce

CC2.rce

CC3.rce

CC4.rce

CC5.rce

CC6.rce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

à

BandClass 5

à

CC1.rce

CC2.rce

CC3.rce

CC4.rce

CC5.rce

CC6.rce

 

 

 

 

 

 

 

 

à

BaseStation

à

97-D_1.rce

97-D_2.rce

97-D_3.rce

97-D_4.rce

 

 

 

 

 

 

à

ITU_R

(M.1225)

à

OfficeA.rce

OfficeB.rce

PedesA.rce

PedesB.rce

VehicA.rce

VehivB.rce

 

 

 

 

 

 

 

 

#Back to top               


à

Cdpd_8.rce
Cdpd_50.rce
Cdpd_80.rce
Cdpd_100.rce

 

#Back to top


GSM & GSM_DCS

All GSM files that call for Rician fading as part of the channel model now have two new possible file selections as outlined below. These files incorporate two different methods for setting the ratio of the Line of Site (LOS) power to the multipath (MP) fading power.

·         K_0

The "K_0" files set the ratio K=0 for the LOS to MP power of path 1 only. This is the method originally used in the 4500.

LOS1 = MP1

·         K_68 and K_82

The "K_62" (6 paths models) and "K_82" (4 paths models) set the K factor on path1 such that the direct LOS power on path1 is equal to the total fading power of all active paths in the channel. This is a new interpretation of the GSM files introduced with V5.20.

LOS1 = MP1+MP2+MP3+MP4+MP5+MP6 if there are 6 active paths

 

    • GSM

à

1ch6Path

à

EQ

à

Eq50.rce - Equalizer Test @50km/h
Eq100.rce - Equalizer Test @100km/h

 

 

 

 

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

 

 

 

à

RA

à

K_0

à

Ra100_1.rce - Rural Area @100km/h Option 1
Ra100_2.rce - Rural Area @100km/h Option 2
Ra250_1.rce - Rural Area @250km/h Option 1
Ra250_2.rce - Rural Area @250km/h Option 2

 

(Rician K value = 0)

 

 

 

 

 

 

à

K_68

à

Ra100_1.rce - Rural Area @100km/h Option 1
Ra250_1.rce - Rural Area @250km/h Option 1

 

(Rician K value = 6.8)

 

 

 

 

 

 

à

K_82

à

Ra100_2.rce - Rural Area @100km/h Option 2
Ra250_2.rce - Rural Area @250km/h Option 2

 

(Rician K value = 8.2)

 

 

 

 

à

TU

à

Tu3_1.rce - Typical Urban @3 km/h Option 1
Tu3_2.rce - Typical Urban @3 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

 

à

2ch3Path

à

EQ

à

Eq50.rce - Equalizer Test @50km/h
Eq100.rce - Equalizer Test @100km/h

 

 

 

 

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

 

 

 

à

RA

à

K_0

à

Ra100_1.rce - Rural Area @100km/h Option 1
Ra100_2.rce - Rural Area @100km/h Option 2
Ra250_1.rce - Rural Area @250km/h Option 1
Ra250_2.rce - Rural Area @250km/h Option 2

 

(Rician K value = 0)

 

 

 

 

 

 

à

K_68

à

Ra100_1.rce - Rural Area @100km/h Option 1
Ra250_1.rce - Rural Area @250km/h Option 1

 

(Rician K value = 6.8)

 

 

 

 

 

 

à

K_82

à

Ra100_2.rce - Rural Area @100km/h Option 2
Ra250_2.rce - Rural Area @250km/h Option 2

 

(Rician K value = 8.2)

 

 

 

 

à

TU

à

Tu3_1.rce - Typical Urban @3 km/h Option 1
Tu3_2.rce - Typical Urban @3 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

 

à

2ch6Path

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

 

 

 

à

TU

à

Tu3_1.rce - Typical Urban @3 km/h Option 1
Tu3_2.rce - Typical Urban @3 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

 

à

Single

à

2ch3Path

à

EQ

à

Eq50.rce - Equalizer Test @50km/h
Eq100.rce - Equalizer Test @100km/h

 

 

(Single Channel GSM)

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

à

RA

à

K_0

à

Ra100_1.rce - Rural Area @100km/h Option 1
Ra100_2.rce -Rural Area @100km/h Option 2
Ra250_1.rce -Rural Area @250km/h Option 1
Ra250_2.rce -Rural Area @250km/h Option 2

 

(Rician K value = 0)

 

 

 

 

 

 

 

 

à

K_68

à

Ra100_1.rce -Rural Area @100km/h Option 1
Ra250_1.rce -Rural Area @250km/h Option 1

 

(Rician K value = 6.8)

 

 

 

 

 

 

 

 

à

K_82

à

Ra100_2.rce -Rural Area @100km/h Option 2
Ra250_2.rce -Rural Area @250km/h Option 2

 

(Rician K value = 8.2)

 

 

 

 

 

 

à

TU

à

Tu3_1.rce - Typical Urban @3 km/h Option 1
Tu3_2.rce - Typical Urban @3 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

 

 

 

à

2ch6Path

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

 

 

 

 

 

à

TU

à

Tu3_1.rce - Typical Urban @3 km/h Option 1
Tu3_2.rce - Typical Urban @3 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

#Back to top

à

1ch6Path

à

EQ

à

Eq50.rce - Equalizer Test @50km/h

 

 

 

 

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

 

 

 

à

RA

à

K_0

à

Ra130_1.rce - Rural Area @130km/h Option 1
Ra130_2.rce - Rural Area @130km/h Option 2

 

(Rician K value = 0)

 

 

 

 

 

 

à

K_68

à

Ra130_1.rce - Rural Area @130km/h Option 1

 

(Rician K value = 6.8)

 

 

 

 

 

 

à

K_82

à

Ra130_2.rce - Rural Area @130km/h Option 2

 

(Rician K value = 8.2)

 

 

 

 

à

TU

à

Tu1-5_1.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 1
Tu1-5_2.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

 

à

2ch3Path

à

EQ

à

Eq50.rce - Equalizer Test @50km/h

 

 

 

 

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

 

 

 

à

RA

à

K_0

à

Ra130_1.rce - Rural Area @130km/h Option 1
Ra130_2.rce - Rural Area @130km/h Option 2

 

(Rician K value = 0)

 

 

 

 

 

 

à

K_68

à

Ra130_1.rce - Rural Area @130km/h Option 1

 

(Rician K value = 6.8)

 

 

 

 

 

 

à

K_82

à

Ra130_2.rce - Rural Area @130km/h Option 2

 

(Rician K value = 8.2)

 

 

 

 

à

TU

à

Tu1-5_1.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 1
Tu1-5_2.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

 

à

2ch6Path

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

 

 

 

à

TU

à

Tu1-5_1.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 1
Tu1-5_2.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

 

à

Single

à

2ch3Path

à

EQ

à

Eq50.rce - Equalizer Test @50km/h

 

 

(Single Channel GSM_DCS)

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

 

 

 

 

à

RA

à

K_0

à

Ra130_1.rce - Rural Area @130km/h Option 1
Ra130_2.rce - Rural Area @130km/h Option 2

 

(Rician K value = 0)

 

 

 

 

 

 

 

à

K_68

à

Ra130_1.rce - Rural Area @130km/h Option 1

 

(Rician K value = 6.8)

 

 

 

 

 

 

 

à

K_82

à

Ra130_2.rce - Rural Area @130km/h Option 2

 

(Rician K value = 8.2)

 

 

 

 

 

à

TU

à

Tu1-5_1.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 1
Tu1-5_2.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

 

 

à

2ch6Path

à

HT

à

Ht100_1.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 1
Ht100_2.rce - Hilly Terrain@100km/h Option 2

 

 

 

 

 

à

TU

à

Tu1-5_1.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 1
Tu1-5_2.rce - Typical Urban @1.5 km/h Option 2
Tu50_1.rce - Typical Urban @50 km/h Option 1
Tu50_2.rce - Typical Urban @50 km/h Option 2

 

#Back to top


à

1 channel

à

Is5556_1.rce
Is5556_2.rce
Is5556_3.rce

 

 

à

2 channels

à

Is5556_1.rce
Is5556_2.rce
Is5556_3.rce

 

#Back to top


·         2G_97_98

à

1 channel

à

Cdma_1.rce
Cdma_2.rce
Cdma_3.rce
Cdma_4.rce
Cdma_5.rce

 

à

2 channels

à

Cdma_1.rce
Cdma_2.rce
Cdma_3.rce
Cdma_4.rce
Cdma_5.rce

#Back to top


à

Bu50.rce
Eq200.rce
Ht200.rce
Ra200.rce
Ra50.rce
Static.rce
Tu50.rce

 

#Back to top


à

Pathloss.xls
Pathloss.ssc

 


#Back to top